Co-museum

Μουσεία και Τουρισμός

Μία σχέση σε εξέλιξη
ΑθΗΝΑ, 8 ΔΕΚ 2016
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 9 ΔΕΚ 2016
Screenshot 2020-09-01 at 1.45.57 PM

Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης.

Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις Η.Π.Α. και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργειες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και, τέλος, πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία.

Μουσεία και Τουρισμός

Μία σχέση σε εξέλιξη
ΑθΗΝΑ, 8 ΔΕΚ 2016
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 9 ΔΕΚ 2016
Screenshot 2020-09-01 at 1.45.57 PM

Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης.

Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις Η.Π.Α. και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργειες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και, τέλος, πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία.

Μουσεία και Τουρισμός

Μία σχέση σε εξέλιξη
ΑθΗΝΑ, 8 ΔΕΚ 2016
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 9 ΔΕΚ 2016
Screenshot 2020-09-01 at 1.45.57 PM
Τα μουσεία, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και οι αρχαιολογικοί χώροι αποτελούν παραδοσιακά πόλο τουριστικής έλξης ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, όπου ο τουρισμός έχει εκτεταμένη οικονομική, κοινωνική και πολιτική επίδραση. Ωστόσο, μόλις πρόσφατα οι εμπλεκόμενοι στον πολιτιστικό τομέα έχουν αρχίσει να αναγνωρίζουν την δύναμή τους όσον αφορά την προσέλκυση του τουριστικού κοινού αλλά και τον αντίκτυπο που έχουν στην τουριστική βιομηχανία, συνιστώντας έναν ισχυρότατο μοχλό ανάπτυξης.
Καθώς ο πολιτιστικός τουρισμός εξελίσσεται σε μία βιομηχανία εμπειριών, δημιουργείται η ευκαιρία για τα μουσεία να διεισδύσουν περαιτέρω στην τουριστική αγορά και να αυξήσουν τους επισκέπτες και τα έσοδά τους, ενδυναμώνοντας παράλληλα τον ξεχωριστό τους ρόλο στην αφήγηση της ιστορίας, του πολιτισμού και της ζωής στις σύγχρονες κοινωνίες.
Στην έκτη κατά σειρά διοργάνωση του Συνεδρίου για τα Μουσεία, επαγγελματίες από τον μουσειακό και από τον ευρύτερο πολιτιστικό τομέα στην Ελλάδα, στις Η.Π.Α. και στη Μεγάλη Βρετανία θα εξετάσουν με ποιο τρόπο τα μουσεία και οι πολιτιστικοί οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τον ρόλο τους ως τουριστικοί προορισμοί και να συμμετάσχουν στη βιώσιμη πολιτιστική ανάπτυξη. Πώς μπορούν να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να διαμορφώσουν ισχυρότερες συνέργειες με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τουριστικές ενώσεις και άλλες ομάδες ενδιαφερομένων, προκειμένου να αυξήσουν την επισκεψιμότητά τους. Τι είδους χρηματοδοτικές και αναπτυξιακές επιλογές μπορούν να επιδιώξουν βασιζόμενοι στο τουριστικό μοντέλο. Και, τέλος, πώς η επένδυση στον πολιτισμό και στα μουσεία πιο συγκεκριμένα μπορεί να έχει έναν ισχυρό αντίκτυπο στην οικονομία των χωρών για τις οποίες ο τουρισμός αποτελεί βασική βιομηχανία.

ΟΜΙΛΗΤΕΣ

Ath
Υπεύθυνος Διεθνών Συνεργσιών,
The Natural History Museum
UK
Επικεφαλής Δημοσιών Υποθέσεων,
The J. Paul Getty Museum
U.S.A
Καλλιτεχνικόσ Διευθυντής,
Tate Liverpool
UK
Συνέταιρος,
Roseworks Marketing UK

ΓΚΑΛΕΡΙ

Jim Broughton

Head of International Engagement,
The Natural History Museum
UK

Jim Broughton is responsible for the Natural History Museum’s international diplomacy, partnerships and global business activities – including its touring exhibitions program, its publishing, picture library, and the renowned Wildlife Photographer of the Year competition. Jim trained as a designer and has a background in exhibition development and museum master-planning, chiefly working within international collaborations.
He has worked previously at the British Museum, at Historic Scotland and in consultancy, with much of his career spent on large partnership projects in Asia. Jim is Vice Chair of ICOM UK.
Email: J.Broughton@nhm.ac.uk

John A. Giurini

Assistant Director of Public Affairs,
The J. Paul Getty Museum
U.S.A.

John Giurini joined the Getty in January 2005 as Assistant Director in the Communications department of the J. Paul Getty Trust. In November 2007, he became head of public affairs for the J. Paul Getty Museum. In this capacity, he oversees all communications efforts for the Museum’s two Los Angeles locations, which includes media relations, marketing and branding, strategic planning and community relations, as well as donor relations. John is also a member of the Museum’s senior management team. Prior to joining the Getty, John ran his own public relations consulting practice specializing in consumer products, travel and tourism, retail, and non-profit organizations.
Email: JGiurini@getty.edu

Francesco Manacorda

Artistic Director,
Tate Liverpool
UK

Francesco Manacorda is the Artistic Director of Tate Liverpool, where he conceives and executes the public programs. Before joining Tate Liverpool, Francesco has served as Director of Artissima in Turin, curator of the Barbican Gallery in London, and Visiting Lecturer in Exhibition History and Critical Theory at Royal College of Art, London. Francesco has curated numerous group shows including, as well as solo exhibitions with artists such as Clemens Von Wedemeyer, Hans Schabus and Tobias Putrih. He has curated the Slovenian Pavilion at the Venice Biennial in 2007 and the New Zealand Pavilion in 2009. He is also a writer, having contributed reviews and features extensively to many publications including Domus, Flash Art International and Art Review.
Email: Francesco.manacorda@tate.org.uk

Rosemarie Reyes

Partner,
Roseworks Marketing
U.S.Α.

Rosemarie Reyes has worked tourism with tour wholesalers in New York and France. In 2002, she started Roseworks Marketing, a strategic communications and marketing consulting firm specializing in tourism and entertainment. Her many clients include Broadway/West End shows such as Mamma Mia!, Wicked, Blue Man Group, and Chicago. Tour wholesalers, like Travel Bound and Opentours, and destination management organizations such as the California State Tourism Office. Recent clients include the Whitney Museum of American Art and the Ground Zero Museum Workshop. She is also a free-lance writer with regular contributions to travel industry journals and magazines like “The Tour Operator” and “Shop America Magazine.
Email: rose@roseworks-marketing.com